Εκπαιδευτικά προγράμματα

Κάθε χρόνο εκπονούνται εκπαιδευτικά προγράμματα προτεινόμενα είτε από το ελληνικό είτε από το γαλλικό υπουργείο Παιδείας. Πολλά από αυτά έχουν διεθνή χαρακτήρα, όλα καλλιεργούν τις κοινωνικές και ακαδημαϊκές δεξιότητες των μαθητών, αναπτύσσουν το αίσθημα της αυτενέργειας και ενισχύουν την προσωπικότητα των μαθητών, για να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις του διεθνοποιημένου κόσμου. Συχνά γίνονται από κοινού με τη συμμετοχή μαθητών του ελληνικού και γαλλικού τμήματος.

Ο τρόπος συλλογής και σύνθεσης των πληροφοριών, η ομαδοσυνεργατική μέθοδος εφαρμοσμένη στην πράξη, η εμπειρία από την έρευνα πεδίου, που συνοδεύεται συχνά με ταξίδι επίσκεψης ή ταξίδι ανταλλαγής, εξυψώνουν όλα εκείνα τα στοιχεία πολιτισμού που θα θέλαμε να έχουν οι πολίτες της επόμενης γενιάς, τα παιδιά μας.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  1. Συμμετοχή στο γαλλόφωνο μοντέλο Ηνωμένων Εθνών MFNU
  1. Συμμετοχή μαθητών μας θετικού προσανατολισμού Β' Λυκείου στο πρόγραμμα NELIOTA του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (European Space Agency – ESA). Η ελληνική ερευνητική ομάδα αστροφυσικής (με υπεύθυνο για την αναβάθμιση των επιστημονικών οργάνων τον ερευνητή του Ινστιτούτου Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης κ. Π. Μπούμη, Φυσικός Phd) δίνει τη μοναδική και κατ’ εξαίρεση δυνατότητα στους μαθητές μας να επισκεφτούν το πρόσφατα αναβαθμισμένο, από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, τηλεσκόπιο στο Κρυονέρι Κορινθίας που βρίσκεται σε υψόμετρο 900m . Οι μαθητές θα εκπονήσουν εργασίες και θα επισκεφτούν, σε ένα διήμερο ταξίδι, το τηλεσκόπιο και την γύρω περιοχή. Υπεύθυνη κα Τζίμα.
  2. Συμμετοχή και διάκριση μαθητών μας στο Prix Bayeux Calvados «Reporteurs en herbe». Η ομάδα των εκκολαπτόμενων δημοσιογράφων συμμετέχει στην διοργάνωση των βραβείων των Ανταποκριτών Πολέμου Bayeux Calvados. Πρόκειται για μία εκδήλωση που συγκεντρώνει τους σημαντικότερους δημοσιογράφους που καλύπτουν πολεμικές συγκρούσεις σε όλο τον κόσμο. Στο επίκεντρο της εκδήλωσης, οι μαθητές της σχολής μας συμμετέχουν σε συζητήσεις, επισκέπτονται εκθέσεις, προετοιμάζουν μια διαδικτυακή ραδιοφωνική εκπομπή και λαμβάνουν μέρος στη δημιουργία μιας εφημερίδας. Υπεύθυνοι: κα Baudouin, κα Capsalas, κος Pastol
  1. Συμμετοχή μαθήτριας μας στο διεθνές φεστιβάλ οπτικοακουστικών προγραμμάτων 
  1. Συμμετοχή και διάκριση μαθητών στη Ορχήστρα των γαλλικών σχολείων στον κόσμο. Φέτος η Ορχήστρα των γαλλικών σχολείων του κόσμου αποτελείται από 52 νέους μουσικούς - 4 από την Ελληνογαλλική Σχολή Ευγένιος Ντελακρουά - και συνοδεύεται με φωνητικά σύνολα των πόλεων Μαρκουσί και της Ho Chi Minh City. Στις 14 Ιανουαρίου η ορχήστρα θα δώσει την πρώτη συναυλία της στο Ωδείο της μεγαλούπολης του Βιετνάμ και έπεται συνέχεια!
  1. Συμμετοχή στο διήμερο αφιέρωμα «Ο Αριστοτέλης στο Λύκειο» που συνδιοργάνωσε η Διεύθυνση Δ. Ε. Β΄ Αθήνας και η Ελληνογαλλική Σχολή «Ευγένιος Ντελακρουά». Το Μαθητικό Συνέδριο διεξήχθη στο Αμφιθέατρο του Γαλλικού Ινστιτούτου, την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2016 Υπεύθυνοι: κα Σαββινίδου, κα Καραβιώτη http://lfh.edu.gr/lfhed/el/diimero-afieroma-ston-aristoteli
  2. Συμμετοχή στο Concours Plaidoirie στο IFG (φέτος 20/1/2017, 19.00 μ.μ) : Αγόρευση για την υπεράσπιση ενός σκοπού, ενός δικαιώματος, μιας ομάδας ανθρώπων. Οι μαθητές με καλά μελετημένες, βάσει των κανόνων της ρητορικής, επικλήσεις στη λογική και το συναίσθημα καλούνται να πείσουν, στη γαλλική γλώσσα, τόσο για το λόγο επιλογής του θέματος που έχουν επιλέξει να αναδείξουν, όσο και για το ίδιο το θέμα τους. Υπεύθυνοι : κα Ραϊκοπούλου, κα Husson
  3. Συμμετοχή στους Αγώνες Επιχειρηματολογίας – Αντιλογίας που οργανώνουν το ΥΠΕΘ και το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών. Υπεύθυνοι: κος Παπαϊωάννου, κα Παπακώστα
  4. Συμμετοχή στο φεστιβάλ γαλλόφωνου κινηματογράφου: Οι μαθητές δημιουργούν μία ταινία με τις στιγμές που ξεχώρισαν από το φεστιβάλ, αφού έχουν δει τις ταινίες του φεστιβάλ, έχουν συναντήσει διεθνείς προσωπικότητες της τέχνης, έχουν συζητήσει μαζί τους υποδυόμενοι συχνά το ρόλο του δημοσιογράφου. Υπεύθυνοι: κος Λαγός, κα Ραϊκοπούλου, κα Husson
  5. Διοργάνωση θεματικών εβδομάδων με την συνεργασία του CDI του σχολείου και ομάδας καθηγητών με θέματα: Ποίηση, κινηματογράφος και Τύπος. Η εκάστοτε «εβδομάδα» γίνεται εφαλτήριο για να μελετήσουν οι μαθητές ένα θέμα, να συνθέσουν ένα ποίημα, να δουν μία ταινία και να συζητήσουν με αφορμή αυτήν συναντώντας ανθρώπους του πνεύματος, των γραμμάτων και των τεχνών. Υπεύθυνοι: κος Λαγός, κα Παύλου, οι φιλόλογοι του ελληνικού τμήματος
  6. Γίνομαι καλός θεατής θεάτρου: Η ομάδα των φιλολόγων πιστεύοντας ακράδαντα ότι το θέατρο ανοίγει καινούργιους πνευματικούς ορίζοντες, φέρνει σε επαφή τους θεατές με δημιουργούς που έζησαν σε άλλες ή ανάλογες εποχές και ότι μέσα από το στοιχείο της μέθεξης τούς κάνει κοινωνούς αρχετυπικών πανανθρώπινων αξιών, προτείνει κάθε χρόνο στους μαθητές της έναν κύκλο πέντε θεατρικών παραστάσεων. Οι παραστάσεις έχουν ήδη παρακολουθηθεί από κάποιον από την ομάδα προκειμένου να υποστηριχθεί η πρόταση και να διαπιστωθεί η δυνατότητα σύνδεσης με σημεία της διδακτέας ύλης. Οι μαθητές συνοδεία των καθηγητών φιλολόγων παρακολουθούν τις παραστάσεις και στη συνέχεια συζητούν για το έργο ή για τα θέματα που προκύπτουν. Συντονίστρια: κα Παύλου
  7. Echo d’Eugène: Θεσμός στο σχολείο τα τελευταία χρόνια, η εφημερίδα που γράφεται από μαθητές και των δύο τμημάτων, αφού παράλληλα τους γίνονται και μαθήματα « δημοσιογραφίας και σύνταξης». Τα θέματα της επικαιρότητας, ή με αφορμή αυτά, γίνονται το έναυσμα για να γραφεί ένα κείμενο, ένα ποίημα, ένα σκίτσο κτλ. Υπεύθυνοι: κα Αντωνοπούλου, κα Husson http://lfh.edu.gr/portfolios/echo-d-eugene
  8. Συμμετοχή σε άλλα τρέχοντα εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως το Acstac, CodeWeek, μαθηματικοί διαγωνισμοί, κ.ά