Μαθαίνουμε διαφορετικά : μία εβδομάδα για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στο LFHED !
Το LFHED, το ακαδημαϊκό έτος 2024-25, δημιούργησε εκ νέου ένα κεντρικό, συγκροτημένο πρόγραμμα (EDD) που στοχεύει να ευαισθητοποιήσει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας στην έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης και της επίδρασης, που αυτή έχει στην οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον.
«Είμαι βαθιά προσηλωμένος στην ευημερία και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα του σχολείου και πιστεύω ότι αυτό το πρόγραμμα στο σύνολό του μπορεί να ευνοήσει έναν τρόπο να μάθουμε να ενεργούμε μαζί για έναν κόσμο πιο δίκαιο. Αυτό που με ενδιαφέρει σε αυτό το πρόγραμμα , είναι να καταδείξουμε ότι το LFHED είναι πλήρως αφοσιωμένο σε ένα σχολείο πάντα πιο ανθρώπινο, περισσότερο προσιτό κοινωνικά και συμπεριληπτικό. Η σχολική επιτυχία και η ανάπτυξη όλων όσων εργάζονται σε αυτό το σχολείο είναι ευρέως δυνατές με αυτή τη μορφή της κινητοποίησης.»
Miguel Tesson, Proviseur du LFHED
Συγκρότηση του προγράμματος
Αυτή την χρονιά, η καινούρια Διεύθυνση προχώρησε δομικά στην εκπαίδευση της Βιώσιμης Ανάπτυξης αποδεχόμενη, τη δημιουργία μίας ομάδας εργασίας επτά εκπροσώπων , εκ των οποίων δύο συντονιστές Georgia Gounari, Olivier Dubois και πέντε μέλη: Joëlle Lefort, Armelle Philip, Ines Benakis, Αλεξάνδρα Μπούρα, Διονύσης Γιαννακόπουλος.
Στόχοι του προγράμματος
Ανάμεσα στους τρεις στόχους του προγράμματος, ένας υπήρξε η σήμανση μίας εβδομάδας, στη διάρκεια της οποίας θα αποκαλύπτονταν η εκπαίδευση στην Βιώσιμη Ανάπτυξη εντός του σχολείου, μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εργαστηρίων και παρεμβάσεων από μαθητές, εθελοντές καθηγητές, επιστήμονες και γονείς με ειδικότητα ή αναφορά σε αυτόν τον τομέα.
Ημερίδα αφιερωμένη στην Βιώσιμη Ανάπτυξη
Εντός των ορίων αυτής της εβδομάδας 5-9 Μαΐου 2025, η Παρασκευή 9 Μαΐου, ορίστηκε ως η κεντρική ημέρα παρουσίασης πολλών από αυτές τις δραστηριότητες.
Πραγματοποιήθηκαν:
• εκθέσεις αντικειμένων κατασκευασμένων αποκλειστικά από τους μαθητές στο Χωλ και το CDI,
• επισκέψεις τάξεων με τους δασκάλους και καθηγητές τους για να τα περιεργαστούν,
• εργαστήρια παιχνιδιών και επιπρόσθετων κατασκευών,
• ομιλίες γονιών και άλλων επιστημόνων που περνούσαν από εκεί, πριν ανέβουν στις τάξεις για να μιλήσουν στους μαθητές. Πάνω από δέκα παρεμβάσεις, που πολλαπλασιάστηκαν σε πολλές αίθουσες, όπως επίσης και μουσικές δραστηριότητες με τελικό αποκορύφωμα ένα τραγούδι στο γήπεδο του ποδοσφαίρου, που παρουσίασε η χορωδία του Δημοτικού και που συνεπήρε και συγκίνησε τους παρευρισκόμενους.
Εντυπώσεις
Η ημερίδα στηρίχθηκε από την παρουσία των οργανωτών της, το γνήσιο ενδιαφέρον τους και την προσοχή τους στην λεπτομέρεια. Από την πολυδιάστατη παρουσία του θέματος και τους ομιλητές που αντιμετώπιζαν όχι μόνο την παρέμβασή τους, αλλά ένα ειδικό όσο και ευαίσθητο κοινό , όπως είναι οι μαθητές μας. Από τους εθελοντές μαθητές που βοήθησαν τόσο, στάθηκαν στην είσοδο και βρέθηκαν σε κάθε γωνία του σχολείου για να επιλύσουν ό,τι προέκυπτε. Από το συναίσθημα του ανοιχτού ορίζοντα, όταν ακουγόταν το τραγούδι στην αυλή που υπερέβαινε το χώρο και συνένωνε παιδική αθωότητα, άνευ όρων συμμετοχή και στρατηγικό σχεδιασμό.
Ήταν ρεαλιστικά ένας τρόπος να «μαθαίνουμε διαφορετικά».
Η Συντακτική Ομάδα της ECHO D'EUGENE