Ευρωεκλογές και πολιτική συμμετοχή
  • Ευρωεκλογές και πολιτική συμμετοχή-0
  • Ευρωεκλογές και πολιτική συμμετοχή-1
  • Ευρωεκλογές και πολιτική συμμετοχή-2

Ευρωεκλογές και πολιτική συμμετοχή

Οι έφηβοι μαθητές και μαθήτριές μας ψηφίζουν τον Ιούνιο. Είναι ευθύνη του σχολείου να αναδείξει την αξία και την ευθύνη της ψήφου, το βάρος της πολιτικής συμμετοχής. Με τη σκέψη αυτή καλέσαμε τη Θεοδότα Νάντσου, υπεύθυνη πολιτικής του WWF Ελλάδας και τον Πάνο Χριστοδούλου, διευθυντή του Δικτύου για τα δικαιώματα του παιδιού και έκαναν μια ανοιχτή συζήτηση με τα παιδιά της Β και Γ λυκείου του Ελληνικού τμήματος.

Μιλήσαμε για τα 50 χρόνια δημοκρατίας στη χώρα. Για την αξία της δημοκρατίας ακόμα κι όταν υπάρχει δυσπιστία και κρίση των θεσμών. Θυμηθήκαμε τον Νορμπέρτο Μπόμπιο: πολύτιμη είναι ακόμα και μια «σαραβαλιασμένη δημοκρατία» απέναντι στο δηλητήριο του ρατσισμού.

Ξεκινήσαμε με ένα απλό ερώτημα: σκέφτονται οι μαθητές και οι μαθήτριες να ψηφίσουν τον Ιούνιο; Είναι κάτι που τους απασχολεί; Και μετά καταιγισμός ιδεών: με τι κριτήρια πιστεύουν ότι είναι σωστό να επιλέξουν κόμμα και πρόσωπα; Συχνά εκλέγονται αστέρες της τηλεόρασης, του αθλητισμού, του θεάματος και όχι άνθρωποι με ειδική γνώση. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Μετά πήγαμε στα βαθιά. Τι κάνουμε όταν νιώθουμε πως η δημοκρατία δε μας ακούει; Είναι λύση η αποχή; Πώς διεκδικούμε μια καλύτερη δημοκρατία; Ποια η σημασία των οργανώσεων των πολιτών, της πολιτικής διαμαρτυρίας, των κοινωνικών οργανώσεων;

Ποιος ευνοείται από την ισοπεδωτική λογική «όλοι είναι ίδιοι;» Γιατί έχουν σημασία οι ευρωεκλογές και οι εθνικές εκλογές; Συζητήσαμε για τη σημασία των πολιτικών της ΕΕ σε θέματα περιβάλλοντος και δικαιωμάτων του ανθρώπου.

Τα παιδιά μίλησαν για το έλλειμμα δικαιοσύνης και τα προβλήματα ανεξαρτησίας του Τύπου. Είναι πολύ χαμηλή στα μάτια τους η αξιοπιστία των παραδοσιακών ΜΜΕ και είναι φανερή η κρίση των θεσμών.

Οι ομιλητές μίλησαν ιδιαίτερα για τον κίνδυνο της ακροδεξιάς, της διάχυσης των ιδεών του μίσους και των αντιδημοκρατικών αξιών που απειλούν να πάνε την Ευρώπη πολύ πίσω σε θέματα περιβάλλοντος, δημοκρατικών θεσμών, συμπερίληψης, δικαιωμάτων. Κλείσαμε δίνοντας « homework » στους έφηβους και τις έφηβες που θα ψηφίσουν για πρώτη φορά τον Ιούνιο: να συζητήσουν μεταξύ τους και με το οικογενειακό περιβάλλον, να διαλέξουν θέματα που θεωρούν κρίσιμα, να αναζητήσουν τις θέσεις των υποψηφίων. Και μετά να ψηφίσουν.

Σχετικές αναρτήσεις