Ερευνητικές εργασίες Β' Λυκείου
  1. Τα ΑΜΕΑ και η τεχνολογία στην ζωή τους: Σκοπός της εργασίας είναι η αναφορά στο ρόλο της υποστηρικτικής τεχνολογίας με βασικό σκοπό να μειώσει τις αρνητικές επιδράσεις και βλάβες σε ανθρώπους με αναπηρία. Η υποστηρικτική τεχνολογία αξιοποιείται και βελτιώνεται συνέχεια, προκειμένου να υποστηρίξει τη λειτουργικότητα των ατόμων με δυσκολίες, ώστε η σχέση τους με το περιβάλλον να μην καταλήγει σε «αναπηρία αλλά να μπορεί κάποιος να εκτελέσει μια δραστηριότητα με τρόπο που θεωρείται φυσιολογικός για όλους τους ανθρώπους. Για το σκοπό αυτό διεξάγεται έρευνα θέτοντας τα ακόλουθα ερευνητικά ερωτήματα: Πώς η τεχνολογία βοηθά τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες(ΑΜΕΑ); Διευκολύνουν τα τεχνολογικά μέσα την ζωή των ανθρώπων με αναπηρία; Ποια είναι η θέση μας απέναντι στο πρόβλημα των ατόμων με αναπηρία; Ποια η παρέμβαση διαφόρων φορέων για βελτίωση της καθημερινότητας των ΑΜΕΑ (εργασία και εκπαίδευση); Συντονιστής: κος Σχοινάς Κωνσταντίνος, ΠΕ 19
  2. Θέατρο: Οι μαθητές μελετούν επιμέρους θέματα με αφετηρία και αφορμή θεατρικά έργα ή συγγραφείς που έχουν θεμελιώσει το θεατρικό λόγο και προβαίνουν σε σύγκριση με άλλες μορφές τέχνης. Κομβικές ενότητες: α) Μπέρτολντ Μπρέχτ - Το Θέατρο σε σχέση με την πολιτική και τη κοινωνία, β) Αισχύλος vs Σαίξπηρ - Ομοιότητες και Διαφορές, γ) Θέατρο και Σινεμά - Αλληλεπιδράσεις / Μιούζικαλ, δ) Το Θέατρο και οι άλλες Τέχνες. Συντονίστρια: κα Παρασκευοπούλου Μαργαρίτα, ΠΕ 6
  3. Actualité- Προβλήματα και προβληματισμοί της σύγχρονης κοινωνίας: Ό,τι καινούριο μάς έχει σημαδεύσει, αποτέλεσε πηχυαίο τίτλο στις εφημερίδες, δίχασε και γέννησε γόνιμο αντίλογο, αυτά επέλεξαν οι μαθητές να μελετήσουν με πηγές από το διεθνή τύπο. α) Η απαγόρευση του "burkini" στη Γαλλία Το περασμένο καλοκαίρι, δημιουργήθηκε ένα ζήτημα που απασχόλησε έντονα την γαλλική κοινωνία, αυτό της απαγόρευσης του «burkini» από μερικές δημοτικές αρχές της Γαλλίας, της χώρας με τη μεγαλύτερη μουσουλμανική κοινότητα στην Ευρώπη. Το ζήτημα αυτό προκάλεσε έντονες αντιδράσεις όσο και από τη μουσουλμανική κοινότητα όσο και από τους πολίτες της Γαλλίας που άλλοτε εκφράστηκαν υπέρ της απαγόρευσης και άλλοτε κατά ανοίγοντας τη συζήτηση για τα όρια του λαϊκού κράτους. β) Τρομοκρατία και αεροπλάνα : Μέσα από την έρευνα παραδειγμάτων τρομοκρατικών χτυπημάτων, καταβάλλεται η προσπάθεια να διερευνηθούν οι αιτίες και τα αποτελέσματα αυτών στην καθημερινή ζωή και στις μετακινήσεις των πολιτών. γ) Το sex traficking στην Ελλάδα: Η εργασία αυτή προσπαθεί να αναλύσει το πρόβλημα του sex traficking στον ελλαδικό χώρο μέσα από μαρτυρίες γυναικών που έχουν πέσει θύματα αλλά και από τις ενέργειες και προτάσεις των μη κυβερνητικών οργανώσεων. δ) Πολεμικοί ανταποκριτές: Γιατί να θέλει κάποιος να θυσιάσει τη ζωή του για την αλήθεια ; Ποιος είναι ο ρόλος ενός πολεμικού ανταποκριτή ; Ποιοι οι κίνδυνοι και ποιες οι θυσίες των πολεμικών ανταποκριτών προσπαθώντας να διαδώσουν την αλήθεια ; Συντονίστρια: κα Ασφή Μάρθα, ΠΕ 5
  4. Σύνταξη Σχολικής Εφημερίδας: Μία ομάδα παιδιών εμπλέκεται ως ομάδα εργασίας, στη διαδικασία σύνταξης και έκδοσης της σχολικής εφημερίδας (βλέπε http://lfh.edu.gr/echo-d-eugene-numero-20-juin-2016), συμμετέχοντας, για πρώτη φορά, στο σχετικό μάθημα από κοινού με τους συμμαθητές τους του γαλλικού τμήματος. Συντονίστρια: κα Αντωνοπούλου Ειρήνη. Πε 2
  5. Τέχνη- Τεχνική: Έχει επηρεαστεί η παραγωγή και η ηχογράφηση της μουσικής από την εξέλιξη της τεχνολογίας ; Εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο τα νέα τεχνολογικά μέσα έχουν επηρεάσει την σύνθεση και την παραγωγή μουσικής, καθώς και την ερμηνεία των τραγουδιστών και των μουσικών. Ποια είναι τα όρια της τέχνης; Εξετάζεται πότε κάτι μπορεί να θεωρηθεί τέχνη, στις κατηγορίες των κόμικς, του τατουάζ, του γκραφίτι και των βιντεοπαιχνιδιών. Κάποιες τοπικές τέχνες έχουν επηρεάσει την ζωή μας και την κοινωνία μας. Ποιες είναι αυτές οι τέχνες και με ποιο τρόπο το έχουν κάνει; Οι επιδράσεις της αρχιτεκτονικής στην Ασία, της κεραμικής στην Αρχαία Ελλάδα, του Ιρλανδικός χορός και η Ιαπωνική τέχνη των Οριγκάμι την ζωή των ανθρώπων και πώς έχουν συμβάλει στην συνοχή της κοινωνίας μας. Ποια η εξέλιξη της Disney με την πάροδο του χρόνου και ποιο η επίδρασή της στην κοινωνία; Οι ταινίες και οι χαρακτήρες της Disney έχουν ασκήσει μεγάλη επιρροή σε πλήθος παιδιών. Όμως, γύρω από το ερώτημα αν η επιρροή αυτή είναι θετική ή αρνητική, ωφέλιμη ή βλαβερή για το κοινό και εσκεμμένη ή ακούσια από τον δημιουργό, σχηματίζεται μία υπερμεγέθης αντιπαράθεση. Συντονιστής: Καρατζάς Τηλέμαχος Πε
  6. Φυσικές Επιστήμες και Μεταφυσικά Φαινόμενα: Μελετώνται πολλά θέματα από διαφορετικές ομάδες. Ξεκινώντας από τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη και φτάνοντας στον Νεύτωνα και τον Αινστάϊν διερευνάται η έννοια του χρόνου και το πώς αντιλαμβάνεται ο ανθρώπινος εγκέφαλος τον χρόνο ως τέταρτη διάσταση του φυσικού χώρου. Η Χημεία στη ζωή του ανθρώπου, στα προϊόντα περιποίησης, στα είδη διατροφής και τα φάρμακα και οι πιθανοί κίνδυνοι. Τα Χρώματα, όντως υπάρχουν και αν, τα βλέπουμε, πόσα είναι και γενικά ποιος είναι ο ρόλος τους στη ψυχολογία του ανθρώπου; Τέλος στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στα μαχητικά αεροπλάνα 5ης γενιάς, ποιος είναι ο μαέστρος; Ο άνθρωπος ή η τεχνολογία; Συντονιστής: κος Μακρής Γεώργιος Πε03