Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας

2024-2025

Etudes en France - La procédure

ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΓΙΑ TA ΓΑΛΛΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

Βάσει του γαλλικού νόμου προσανατολισμού για την εκπαίδευση τον Ιούλιο του 1989 και της εγκυκλίου αριθ. 96-204 της 31ης Ιουλίου 1996, η υποστήριξη των μαθητών στη διαδρομή πληροφόρησης και καθοδήγησης δεν είναι μόνο υπόθεση λίγων ειδικών, αλλά και άλλων μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, των γονέων και των συνεργατών από τον επαγγελματικό κόσμο:

«Οι μαθητές και οι μαθήτριες αναπτύσσουν τον προσανατολισμό, το ακαδημαϊκό, το πανεπιστημιακό και το επαγγελματικό τους έργο σύμφωνα με τις φιλοδοξίες και τις ικανότητές τους με τη βοήθεια γονέων, δασκάλων, προσωπικού προσανατολισμού και ικανών επαγγελματιών».

Σ’αυτήν την «συλλογική εργασία, στην οποία συμμετέχει ο καθένας ανάλογα με τις δεξιότητές του», το LFHED ως σχολείο της AEFE συμβάλλει ως εξής:

  • Διαθέτει έναν σύμβουλο-υπεύθυνο προσανατολισμού για τις σπουδές στη Γαλλία (PRIO)
  • Οργανώνει κάθε χρόνο έκθεση γαλλικών πανεπιστημίων σε συνεργασία με το Campus France και πρεσβείες χωρών
  • Παρέχει εξατομικευμένες συνεδρίες προσανατολισμού και συμβουλευτικής για την συνεχώς ανανεούμενη χάρτα των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών τοποσήμων της Γαλλία σε συνεργασία με εξειδικεύμενη Psychologue de l'Éducation nationale (PsyEN) et conseiller d’orientation που επισκέπτεται κάθε Φεβρουάριο το LFHED
  • Οι μαθητές του ελληνικού τμήματος επωφελούνται ειδικών συμβάσεων συνεργασίας με πανεπιστήμια και Grandes Écoles στη Γαλλία ως εξής:

Η συνεργασία με τα πανεπιστήμια προβλέπει την κατά προτεραιότητα αποδοχή των μαθητών και την υποδοχή από πρόσωπο αναφοράς. Τα πανεπιστήμια είναι:

Η συνεργασία με τις Grandes Ecoles αφορά στην αποδοχή μαθητών που τηρούν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις άνευ εξετάσεων, μόνο με το ντοσιέ τους. Οι Grandes Ecoles είναι:

Η διαδικασία υποβολής υποψηφιότητας απαιτεί συνεργασία και προεργασία από την πλευρά των υποψηφίων μαθητών υπό τις οδηγίες και τις συστάσεις του υπεύθυνου προσανατολισμού για τις σπουδές στην Γαλλία. Αρχίζει τον Σεπτέμβριο της εκάστοτε χρονιάς και ολοκληρώνεται τέλη Μαΐου και περιλαμβάνει τα ακόλουθα στάδια και χρονικές αναφορές που είναι δεσμευτικές και καθοριστικές για την περάτωση του φακέλου.

  1. Παρακολούθηση των ωρών που προβλέπονται από το πρόγραμμα ενημέρωσης, προσανατολισμού και καθοδήγησης (είναι ώρες εντός σχολικού προγράμματος, μέρος των ωρών της γαλλικής γλώσσας).
  2. Αναζήτηση πανεπιστημίων ακολουθώντας τις υποδείξεις του υπευθύνου σε ειδικές πλατφόρμες μέχρι τον Δεκέμβριο εκάστοτε έτους.
  3. Ολοκλήρωση του εγγράφων (Centres d’Intérêts, Projet de Formation κτλ) στις ημερομηνίες που σημειώνονται παρακάτω, σύμφωνα με τις υποδείξεις, τις σημειώσεις και τα κείμενα που θα έχουν δοθεί στους μαθητές από τον υπεύθυνο των σπουδών στη Γαλλία του LFHED:
  • Το αργότερο μέχρι 20 Δεκεμβρίου ολοκλήρωση του κειμένου Activités et centres d’intérêts
  • Εγγραφή μόνο με τις υποδείξεις από το σχολείο στο σύστημα το αργότερο μέχρι 25 Ιανουαρίου
  • Το αργότερο μέχρι 20 Φεβρουαρίου ολοκλήρωση του Lettre de motivation.
  • Το αργότερο μέχρι 30 Μαρτίου ολοκλήρωση του ντοσιέ.

Για τις σπουδές στη Γαλλία

Ιωάννα ΣΑΒΒΙΝΙΔΟΥ
Lycée Franco-hellénique Eugène Delacroix
Directrice du Lycée (s.h.)
Coordinatrice des études en France

2016-2017

Bureau d’orientation

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
ΤΟ ΓΡ.Ε.Π. ΠΑΡΕΧΕΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ:
  • πληροφόρηση για τις σπουδές και τα επαγγέλματα, με πρόσβαση σε πηγές πληροφόρησης (υπολογιστές, οδηγούς σπουδών ΑΕΙ και ΤΕΙ αλλά και άλλων σχολών και ξένων πανεπιστημίων κλπ)
  • συμβουλές σχετικά με την επαγγελματική συνέντευξη, τη σύνταξη βιογραφικού σημειώματος, συνοδευτικής επιστολής, motivation letter
  • εξατομικευμένες υπηρεσίες Επαγγελματικού Προσανατολισμού
  • βοήθεια σε ζητήματα οργάνωσης χρόνου, λήψης απόφασης, διαχείρισης του άγχους των εξετάσεων κλπ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ

Το ατομικό πρόγραμμα Ε.Π. περιλαμβάνει:

  • προσωπική συνέντευξη
  • χορήγηση ερωτηματολογίων
  • συζήτηση για τα αποτελέσματα
ΑΙΤΗΜΑΤΑ

Οι περισσότεροι μαθητές έρχονται στο γραφείο ζητώντας να συμμετέχουν σε συνεδρίες Επαγγελματικού Προσανατολισμού και λιγότεροι για πληροφορίες που αφορούν δεξιότητες συνέντευξης, σύνταξης CV και συγκρότησης φακέλου για σπουδές στο εξωτερικό.

Στις συνεντεύξεις Ε.Π. βασικό αίτημα των συμβουλευομένων είναι να επιβεβαιώσουν τις ήδη υφιστάμενες επιλογές τους, να γνωρίσουν περισσότερες εναλλακτικές επιλογές, να ξεκαθαρίσουν μέσα τους τι επιθυμούν περισσότερο και πώς μπορούν να αποφασίσουν.

ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ

Στόχος των συναντήσεων είναι η βελτίωση της αυτογνωσίας των μαθητών, η συνειδητοποίηση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς τους, των ενδιαφερόντων, των δεξιοτήτων και των επιθυμιών τους που θα τους οδηγήσουν σε μια ταιριαστή απόφαση.

Στο τέλος της συμβουλευτικής διαδικασίας οι μαθητές δηλώνουν ότι φεύγουν ευχαριστημένοι όχι επειδή έχουν βρει κάποια έτοιμη λύση αλλά επειδή έχουν ανακαλύψει περισσότερα στοιχεία για τον εαυτό τους και ανακουφισμένοι καθώς νιώθουν πιο έτοιμοι να διαχειριστούν το τόσο δύσκολο έργο της επιλογής σπουδών και επαγγέλματος.

 

Conseils carrière

Α'-Β' Γυμνασίου:
  • Γνωριμία με διάφορα επαγγέλματα μέσα από διαθεματικές εργασίες
  • Επαγγέλματα του παρελθόντος, του παρόντος και του    μέλλοντος
  • Αντιλήψεις σχετικά με διάφορα επαγγέλματα
  • Εκμάθηση χρήσης των μέσων πληροφόρησης του γραφείου
Γ' Γυμνασίου
  • Αυτογνωσία – Αυτοαντίληψη – Αυτοεκτίμηση (μέσω ψυχομετρικών μεθόδων)
  • Επαγγελματικές αξίες – επαγγελματικά ενδιαφέροντα
  • Γενικός διαχωρισμός επαγγελμάτων
  • Επαγγελματικές μονογραφίες (πληροφορίες για επαγγελματικές ενασχολήσεις κυρίως στα μη παραδοσιακά – γνωστά επαγγέλματα, επαγγελματικές διέξοδοι, αγορά εργασίας)
  • Βιωματική προσέγγιση μέσω συν/ξεων για εύρεση εργασίας
  • Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Α' Λυκείου:
  • Διερεύνηση ενδιαφερόντων και επαγγελματικών αξιών με ιδιαίτερη αναφορά στις δεξιότητες ζωής (επικοινωνία, λήψη αποφάσεων)
  • Διαδικασία λήψης απόφασης
  • Διαμόρφωση “πλάνου ζωής”
Β'-Γ' Λυκείου:          
  • Ενημέρωση για σχολές και σπουδές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό
  • Βιογραφικό σημείωμα
  • Συνέντευξη
Γ' Λυκείου:
  • Οδηγίες συμπλήρωσης μηχανογραφικού δελτίου

Αποσκοπώντας στα παραπάνω:

  • Υπάρχει πολυεπίπεδη συνεργασία του σχολείου μας με το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ)
  • Τέχνη και επαγγελματικός προσανατολισμός
  • Οργανώνονται «Ημέρες Καριέρας», με ομιλίες από ειδικούς στο χώρο της εργασίας και της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας και με συναντήσεις των μαθητών με επαγγελματίες
  • Γίνονται ενημερώσεις σχετικά με τις σπουδές στο εξωτερικό