Ερευνητικές εργασίες Α' Λυκείου
  1. Επιχειρηματικότητα και κερδοφορία. Η εργασία αφορά τις στρατηγικές που οφείλει ο νέος επιχειρηματίας να ακολουθήσει προκειμένου να αντεπεξέλθει στον αυξημένο ανταγωνισμό του σύγχρονου οικονομικού περιβάλλοντος με στόχο να οδηγήσει την επιχείρηση του στην επιβίωση και την ανάπτυξη. Συντονιστής: κος Αναγνώστου Δημήτρης, ΠΕ 09
  2. Κοινωνική και Πολιτική Επικαιρότητα – Κοινωνικές Επιστήμες H ομάδα μοιρασμένη σε επιμέρους πυρήνες μελετά «Τι είναι πιο σημαντικό για τον άνθρωπο, το IQ ή το EQ», με άλλα λόγια η ανθρώπινη ευφυΐα ή η συναισθηματική νοημοσύνη είναι σημαντικότερη σε συνάρτηση με την επαγγελματική ζωή και την απασχόληση; Τα «Στερεότυπα: έχουν ρεαλιστική βάση; » δηλ. τα στερεότυπα περιέχουν μία δόση αλήθειας ή αποτελούν ένα μύθο που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα; «Πώς η κοινωνία αναγκάζει το βιολογικό φύλο να ταυτίζεται με το κοινωνικό;» τα ανθρώπινα δικαιώματα τίθενται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αυτής της υποομάδας και πιο συγκεκριμένα το πως η κοινωνία ''κατευθύνει'' τα παιδιά και τους ενήλικες να ταυτίζουν το κοινωνικό με το βιολογικό φύλο. «Επηρεάζει η σύγχρονη κοινωνία την αύξηση των ψυχολογικών διαταραχών;» Η τελευταία αυτή υποομάδα ερευνά και αναλύει ποικίλους κοινωνικούς παράγοντες, όπως η οικονομική κατάσταση, το οικογενειακό περιβάλλον και ο εγγενής φόβος του θανάτου στον άνθρωπο, οι οποίοι οδηγούν στην αύξηση και την εμφάνιση ψυχολογικών διαταραχών στο Δυτικό κόσμο. Συντονίστρια: κα Στράτου Λαμπρινή, ΠΕ06
  3. Επιστήμες και γαλλική επανάσταση. Βασικό θέμα των ομάδων είναι η μελέτη της ανάπτυξης των επιστημών με επίκεντρο την περίοδο της Γαλλικής Επανάστασης. Στόχος είναι η μελέτη αλληλεπίδρασης μεταξύ επανάστασης και επιστημονικών επιτευγμάτων. Το υλικό των εργασιών συλλέγεται κυρίως από πηγές στα γαλλικά δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να εξασκήσουν τη γαλλική γλώσσα μεταφράζοντας τα κείμενα. Η ανατροπή της θεωρίας του φλογιστού από τον Antoine Lavoisier, η ιστορία του μέτρου και άλλα παραδείγματα σημαντικών ανακαλύψεων και έργων σε πολλούς τομείς θα παρουσιαστούν από τους μαθητές στην προσπάθειά τους να απαντήσουν στο συλλογικό ερευνητικό ερώτημα : “Συνέβαλε η γαλλική επανάσταση στην ανάπτυξη των επιστημών και αντιστρόφως ;”. Συντονιστής : κος Κοντογιάννης Ανδρέας, ΠΕ03.
  4. Ενότητα: Τέχνη και πολιτισμός. Οι μαθητές μελετούν επιμέρους σχετικά θέματα. Πώς αντιλαμβάνονται διαφορετικοί άνθρωποι ποικίλες μορφές τέχνης όπως μουσική, αρχιτεκτονική, καθώς και κάποιοι από τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό. Υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στην ψυχολογία και την αφηρημένη τέχνη; Η διάβαση από τον ρεαλισμό στην αφηρημένη τέχνη καθώς και η διερεύνηση της ψυχολογίας τόσο του δημιουργού ενός αφαιρετικού και αφηρημένου έργου τέχνης όσο και του δέκτη βρίσκονται στο επίκεντρο ενδιαφέροντος. Πώς επηρεάζει η μουσική τον άνθρωπο σε πνευματικό και κοινωνικό επίπεδο; Διερευνάται πώς επηρεάζει η μουσική την κοινωνία και την κουλτούρα των ανθρώπων είτε μέσω καθαρά της μουσικής και των στίχων αλλά είτε μέσω της μουσικής στον κινηματογράφο και το θέατρο. Και τέλος είναι αναγκαία και απαραίτητη η εκπαίδευση στις φυλακές; Εξετάζονται οι ευκαιρίες που δίνονται για εκπαίδευση στις φυλακές και ο θετικός αντίκτυπος που έχει στους κρατούμενους. Συντονιστής: Καρατζάς Τηλέμαχος, Πε