Οι ερευνητικές εργασίες από την στιγμή που άρχισαν να διδάσκονται στο Λύκειο, έδωσαν μια διαφορετική προσέγγιση στη μάθηση. Η διαδικασία που ακολουθείται για την εκπόνησή τους περιγράφεται σύντομα ως εξής: Η ολομέλεια της τάξης πραγματοποιείται στην αρχή και το τέλος της σχολικής χρονιάς. Στην αρχή του τετραμήνου οι μαθητές ενημερώνονται για τις βασικές αρχές και τους στόχους του μαθήματος και επιλέγουν τα θέματα που θα τους απασχολήσουν στο τετράμηνο. Η επιλογή γίνεται μέσα από καταιγισμό ιδεών (brain storming), όπου οι συντονιστές καθηγητές συγκεντρώνουν τις ιδέες των μαθητών και τις ομαδοποιούν σε γενικούς άξονες ενδιαφέροντος. Στη συνέχεια οι μαθητές επιλέγουν την ομάδα που τους αντιπροσωπεύει και χωρίζονται σε τμήματα. Η συγγραφή της εργασίας αναπτύσσει την συνθετική ικανότητα των μαθητών, καθώς τα αποσπάσματα που συγκεντρώνουν μέσα από την έρευνά τους ( διαδίκτυο, συνεντεύξεις, ερωτηματολόγιο…) διαμορφώνονται σε ένα ενιαίο σύνολο. Στο τέλος του τετραμήνου γίνονται οι παρουσιάσεις, όπου καλλιεργείται μία σημαντική δεξιότητα, του να μπορέσουν οι μαθητές να μιλήσουν μπροστά σε κοινό και να δώσουν μια πλήρη εικόνα της εργασίας τους.
Στο δικό μας σχολείο εναλλακτικά η παρουσίαση γίνεται σε τρεις γλώσσες ελληνικά, γαλλικά και αγγλικά. Οι μαθητές εκπαιδεύονται με την καθοδήγηση των καθηγητών τους και τέλος είναι έτοιμοι να απαντήσουν σε όποιες απορίες, αναπτύσσοντας έτσι την ικανότητα τους να επιχειρηματολογούν πάνω σε ένα θέμα στο οποίο έχουν εντρυφήσει. Ακολουθούν οι ομάδες εργασίας ανά τάξη και οι υπεύθυνοι συντονιστές καθηγητές. Συντονιστής Ερευνητικών Εργασιών: κος Μανώλης Αλισαβάκης, Πε 04, Υποδιευθυντής Λυκείου